tichy tichy
1049
BLOG

sprawdź, jak macierzysz!

tichy tichy Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 104

Wszyscy wiemy, że przekształcenie liniowe przestrzeni skończenie wymiarowej można przedstawić przy pomocy macierzy kwadratowej.  Na przykład, symetrię względem dwusiecznej układu współrzędnych przedstawiamy jako macierz

0 1
1 0

Także wiemy, że mnożenie macierzy na ogół nie jest przemienne, AB≠BA.

Teraz, przekształćmy kolejno naszą przestrzeń, najpierw przez przekształcenie liniowe S o macierzy A, a potem przez przekształcenie liniowe T o macierzy B. Wtedy:

  1. złożenie przekształceń ma macierz AB;
  2. złożenie przekształceń ma macierz  BA;
  3. obie powyższe  odpowiedzi są nieprawidłowe;
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe.

Który punkt wybrać, i daczego?

Odpowiedzi i profile - w komentarzu XXX poniżej. Ale!
Przestawiłem w tym komentarzu punkt 1 i punkt 2. Proszę więc odprzestawić.

Deda  i Bjab słusznie mi to wytknęli. Tak, pokićkałem ja. Możecie zwracać się do mnie per kićkajło, ale tylko przez dwa dni.

tichy
O mnie tichy

tichy jaki jest każdy widzi

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie